Möten

Feministhatet – ett samtal mellan Nour El Refai och Maria Sveland

Om samtalet
Under den sista tiden har vi sett hur antifeministiska vindar blåst allt hårdare. Varför nu? Och vad krävs av den feministiska rörelsen idag? Under ledning av journalisten Anna-Maria Carnhede diskuterar komikern och skådespelerskan Nour El Refai och författaren Maria Sveland feministhat, det politiska läget och drömmer tillsammans om den feministiska våren.

Viktig info
Samtalet äger rum den 18 april på Dansens Hus och är helt gratis. Ingen föranmälan krävs. Dörrarna öppnar 17.45 och samtalet drar igång 18.00. Kom i tid!

Arrangemanget är som sagt helt gratis, men för den som vill finns möjlighet till att frivilligt lägga en slant i entréavgift. Detta för att arrangörerna ska kunna anordna fler seminarier i framtiden.

Arrangörer
Vänsterpartiet Storstockholms feministiska utskott i samarbete med ABF Stockholm, Dansens Hus och Vänsterpartiet Västra Södermalm

Hjälp oss gärna att sprida informationen om samtalet vidare, det kan du t.ex. göra genom att dela det event som finns på facebook: https://www.facebook.com/events/342086599183688/

Välkommen!