Motioner till kongressen – frist 24 september

image_of_kongress_scaled

I januari 2014 är det återigen dags för Vänsterpartiets kongress, i år på Münchenbryggeriet.
Kongressen är partiets högsta beslutande organ och därför viktig att påverka. Alla partiföreningar och partimedlemmar har rätt att skriva motioner till kongressen, och motionerna är grunden till de beslut som fattas. Partistyrelsen föreslår att vi fokuserar på de föreslagna kongressuttalanden om EU-parlamentsvalet och riksdagsvalet. (Du kan hitta mer information här: https://www.vansterpartiet.se/kongress2014/)

Medlemmar i föreningen uppmanas att skriva motioner till kongressen, enskild eller i samarbete med andra. För att sedan få hela föreningen bakom just er motion så vill styrelsen ha motionen senast den 24 september. Skicka motioner med e-post till [email protected]. Mottagna motioner kommer sedan mailas ut och behandlas på vårt medlemsmöte den 1 oktober. Motioner som medlemsmötet stödjer kommer sedan att skickas in till kongressen. Ta chansen att påverka partiet, motionera till kongressen!

(Information om motionsskrivande finns på https://www.vansterpartiet.se/assets/att-skriva-en-motion-2014.pdf)

Mer info: Freddy Grip, [email protected]