Miljarder till välfärden

14423603_10154531782570419_1409515005_o

Nu är hösten här och partiföreningen har dragit igång sin verksamhet. Med anledning av budgetpresentationen i riksdagen höll Ulla Andersson och Jonas Sjöstedt en webbsändning där man berättade om Vänsterpartiets framgångar i förhandlingarna. Det viktigaste är naturligtvis de tio miljarderna i extra tillskott till kommuner och landsting, som kommer att komma till användning för att anställa personal och förbättra kvaliteten i välfärden. Västra Södermalms partiförening tittade på sändningen och hade en bra diskussion om vad vi tycker om Vänsterpartiets framgångar, men också vad som kommer att krävas i framtiden för att vi ska få ett samhälle som fungerar för alla.

Nästa medlemsmöte är tisdag 25 oktober. Temat för detta möte är vinster i välfärden. I höst presenteras utredningen som ska leda till ett lagförslag som ska stoppa vinsterna i välfärden. Högern kommer att göra allt de kan för att motarbeta en förändring som hindrar riskkapitalbolag att tjäna pengar på patienter, äldre och elever. På mötet får vi veta mer om Vänsterpartiets arbete i frågan och vi planerar för hur vi ska väcka opinion på Södermalm. Du som är medlem kommer att få mer info på mejl.