Commonwealth – Första cirkelträffen!

002_scaled
Den första cirkelträffan äger rum torsdagen den 31 oktober 18.30 till 20.30. Det kommer att vara på Solidaritetshuset, samma plats där föreläsningen med Samira Ariadad var, i biblioteket (till höger om huvudingången).

Till första gången läser vi ”Preface: The Becoming Prince of the Multitude”. Det är bara sju sidor men ett utmärkt material att börja med. Redan rubriken innehåller många spännande – och svåra – begrepp: ”becoming”, ”prince” och ”multitude”. Man får gärna fundera på och undersöka vad dessa begrepp betyder, men vi rekommenderar att inte stirra sig blind på varje enskilt begrepp utan att försöka förstå helheten. Under träffen kan vi hjälpas åt att förstå de centrala filosofiska begreppen som används i inledningen.

De som vill får gärna leta upp artiklar om Commonwealth på internet eller på annat håll. Det finns en hel del på internet, av varierande kvalité och djup. Den eller de som vill får gärna ta med sig och presentera en intressant artikel om Commonwealth.

Vi bjuder på fika!

Har ni några synpunkter eller förslag? Mejla gärna Nathaniel Morris ([email protected]) och Juliana Gristelli ([email protected]) då.

Vi ses den 31 på Solhuset!

För att komma till Solidaritetshuset kan du:
Ta buss 2 (fr Slussen) eller buss 55, 66 till Sofia (ändhållplats).
Tvärbanan från Gullmarsplan – ta sedan båten från Luma,
Hammarby sjöstad till andra sidan.
Buss 59 och 76 till Ljusterögatan ligger också nära.