Medlemsmöte 23 januari: om valkonferansen och distriktsårskonferansen

Vilka ska toppa listorna i valet och hur ska Stockholmsdistriktet jobba nästa år?

Supervalåret 2014 rivstartar i Stockholm med valkonferens den 15-16 februari och distriktsårskonferens (Dåk) den 22-23 mars. På valkonferensen fastställs listorna inför valet till riksdagen, landstingsfullmäktige och kommunfullmäktige. På distriktsårskonferensen beslutar vi om Stockholmsdistriktets verksamhet under året och mycket mer. Vill du vara med att påverka? Västra Södermalm är Stockholmsdistriktets största lokalförening och har 10 ordinarie ombud på vardera konferens. Vi utser våra ombud och ersättare till de två konferenserna och diskuterar gemensamma motioner till distriksårskonferensen.

Vill du vara ombud på någon av konferenserna? Anmäl ditt intresse till [email protected]. Vi välkomnar både veteraner och nya medlemmar som ombud!

Har du en motion som du vill att partiföreningen ska ställa sig bakom? Mejla den till [email protected] senast den 16 januari så skickar vi ut den till medlemmarna och diskuterar den på mötet. Vi kommer inte att ta upp motioner som skickas in efter stopptiden då det är viktigt att alla får god tid på sig att läsa och ta ställning.

När: torsdagen den 23 januari 2014.
Fika från 18.00 och mötesstart 18.30
Plats: Tanto seniorlokus, Rosenlundsgatan 44

Anmäl dig gärna i förväg på [email protected]

Mer information om de båda konferenserna finns på Vänsterpartiet Storstockholms hemsida https://storstockholm.vansterpartiet.se/ och i decembernumret av Vänsteraktuellt.

OBS! Medlemsmötet om Vänsterpartiets arbetslivskampanj ”Vi är människor, inte maskiner” är inte inställt utan har fått ett nytt datum den 14 februari.