Valaktivist – javisst!

Ladda inför valstugan, lunchrummet och släktträffen. Oavsett var du tänker prata politik under supervalåret 2014 kan det vara bra att få hjälp med att vässa argumenten. Västerpartiet Storstockholm ordnar valutbildningar inom olika politikområden för dig som vill vet mer. Vinster i välfärden kommer att vara huvudfråga i valet 2014 men det finns många frågor att fördjupa sig i. Till exempel de här:

28 januari, kl. 18.00 – Miljö- och klimatpolitik
Jens Holm, riksdagsledamot och Lina Hjort från Vänsterpartiet Storstockholms klimat- och miljöutskott kommer prata om Vänsterpartiets klimat- och miljöpolitik.

3 februari, kl. 18.00 – Kollektivtrafik
Gunilla Roxby Cromvall, gruppledare för Vänsterpartiet i Stockholms län, kommer prata om hur Vänsterpartiet ser på kollektivtrafiken och dess utbyggnad i Stockholms län.

27 februari, kl.18.00 – HBTQ-politik
Hans Linde, gruppledare och HBTQ-politisk talesperson för Vänsterpartiet i riksdagen, kommer och pratar om Vänsterpartiets HBTQ-politik, hur vi skiljer oss från de andra partierna och vilka HBTQ-politiska krav som vi driver nu.

13 mars, kl.18.00 – Utrikespolitik
Hans Linde, gruppledare och utrikespolitisk talesperson för Vänsterpartiet i riksdagen, kommer och pratar om Vänsterpartiets utrikespolitik, hur den skiljer sig från andra partiers och vilka utrikespolitiska frågor som man kan få när man står i valstugan.

Fler utbildningar kommer! Håll koll på Vänsterpartiet Storstockholms hemsida: https://storstockholm.vansterpartiet.se/2014/01/07/allt-du-behover-for-att-bli-en-fullfjadrad-valaktivist/