Feministisk förfest på 8 mars!

8 marsNu är det äntligen dags för internationella kvinnodagen – en ny chans att gå ut på gator och torg och visa var det feministiska skåpet ska stå under parollen ”Makten över våra liv!” Det var inte länge sedan Medborgarplatsen fylldes till bredden av demonstranter för en samtyckeslag i Sverige.

Vi är så laddade inför demon att vi ställer till med förfest! Klockan 15.30 drar vi igång i Fatbursparken med glitter, partytält och flygblad. Vid 17.30 tågar vi tillsammans till Mariatorget där det officiella programmet startar klockan 18.00 med tal av bland andra Rosanna Dinamarca, Vänsterpartiets feministiska talesperson.

Kom och fika med oss och prata politik och om Vänsterpartiets kampanj Nya vågen som bland annat innehåller krav om samtyckeslag och mer personal inom vård, skola och omsorg.

Vill du vara funktionär i partytältet? Anmäl intresse till [email protected]