Bokcirkel – Ekonomihandboken av Johan Ehrenberg och Sten Ljunggren

• Onsdag 12 november
  • 18:00
  • Café Söder Espresso, Medborgarplatsen
  • Första träff bestämmer vi hur ofta och var vi ska ses framöver
  • Mer information: Marie Ekblad.

Vänsterpartiet Västra Södermalm drar igång en bokcirkel, och tar sig an det spännande ämnet ekonomi.

Vi läser Ekonomihandboken – En bok om ekonomi, politik, vinst, lön, lögn och myt – ett försök att bryta maktlöshetssjukan, skriven av Johan Ehrenberg och Sten Ljunggren.

Nya ekonomihandboken är en lärobok i ekonomi och politik, skriven för vanliga människor. Ekonomi presenteras normalt som något svårt, ett ämne för experter. Det är farligt. Experter har åsikter, liksom alla andra har åsikter. De vet inte vad som är rätt eller fel. Om någon skriver ”det finns bara en väg att gå” så är det bara en åsikt. Det finns alltid olika vägar att gå, alltid olika alternativ. Den här boken handlar om det.

Föreningen har 12 exemplar av föregående upplaga av boken som vi gärna lånar ut. Den senaste upplagan av boken finns digitalt via biblioteket eller på https://ekonomihandboken.se/.

Vill du delta i bokcirkeln men kan inte närvara den 12:e? Skicka ett e-postmeddelande till Marie Ekblad på [email protected]. Du får gärna meddela om du kommer också.