Julfest med Daniel Suhonen & Södermalmsvänstern

juholt

Vänsterpartiet Västra Södermalm och Vita Bergen bjuder på traditionsenlig julfest den 12 december Havregatan 4. Gäst i år är chefredaktören, debattören, författaren och socialdemokraten Daniel Suhonen. Sedan 2013 är han chef för tankesmedjan Katalys. I oktober 2014 gav Suhonen ut boken Partiledaren som klev in i kylan, i vilken han hävdar att det var konspirationer inom partitoppen som tvingade bort Håkan Juholt från partiledarposten för Socialdemokraterna.
Vi bjuder på en enklare vegetarisk buffé, mineralvatten och julmust, önskas annan dryck medtages det själv.

Datum och tid: Fredagen den 12 december
18:00 – Serveras glögg och pepparkaka
18:30 – Daniel Suhonen on stage
19:30 – En enklare julbuffé serveras

Plats: Festlokalen på Havregatan 4. Korsningen Ringvägen-Havregatan. Egen ingång vid huset. Titta efter marschaller. Lokalen är funkisanpassad
Busshållplats: Eriksdal

Det går bra att bara dyka upp. Men för att kunna planera inköp ser vi helst att deltagare anmäler sig i förväg. Anmälan görs till Tobias Johansson via e-post eller via telefon/sms 073-577 52 11. Vi är glada om vi har din anmälan senast onsdagen den 10 december.

Kom ihåg att även anmäla om du är i behov av specialkost pga. allergier.

Alla medlemmar i Vänsterpartiet är välkomna till denna julfest oavsett vilken partiförening man är med i. Bjud därför gärna in medlemmar från andra föreningar.

bell07