Medlemsmöte 1 feb, Motioner till Kongressen

Vänsterpartiets 41:a kongress närmar sig.
Som ett led i arbetet ska Västra Södermalm ha ett medlemsmöte där föreningen kan ställa sig bakom motioner och nomineringar och på så sätt ge dessa större tyngd. Motionerna kommer sedan skickas in till partiet centralt och efter det kommer vi diskutera svaren för att våra ombud ska vara väl rustade inför kongressen.

Motionerna och nomineringarna som skickades in till föreningen innan 24 januari har distribuerats med e-post. Om du inte ha fått e-post, kontakta styrelse på [email protected], (och kolla i skräpmappen på din e-postklient).

Motionerna behandlats på medlemsmötet 1 februari. Kom och var med i diskussionen om hur vårt parti ska utvecklas.
Partistyrelsens och programkommissionens ursprungliga förslag finns på: https://www.vansterpartiet.se/kongress2016.

• Tid: 1 februari, fika från 18, mötesstart 18:30
  • Plats: Föreningslokalen, Havregatan 4
  • Busshållplats: Eriksdal, T-bana: Skanstull
  • Mer info: Freddy Grip, e-post [email protected]

Vill du vara ombud på kongressen? Nominera dig eller en kamrat till [email protected], förhandsnomineringen ska ske innan 5 februari.